Beheer

PB-ICT Solutions kan de preventieve systeembeheer-werkzaamheden binnen uw ICT omgeving van u overnemen. Wij controleren/bewaken de status van uw servers, brengen de noodzakelijke (security-)updates en patches aan, zorgen ervoor dat de laatste anti- virus/spyware en spam bestanden zijn geïnstalleerd, controleren bijvoorbeeld de status van de back-up, de log bestanden en de vrije diskruimte van de schijven in uw servers. En verzorgen een heldere rapportage.

Kortom: u houdt zich bezig met uw bedrijfsvoering en wij zorgen ervoor dat uw servers operationeel blijven en altijd in topconditie verkeren.

PB-ICT Solutions kan u de volgende ICT diensten op het gebied van beheer aanbieden:

  • Preventief systeembeheer, op locatie of op afstand
  • De ICT urenkaart

Preventief systeembeheer remote met:

  1. Back-up controle
    Door gebruik te maken van de e-mail mogelijkheden in de diverse  back-up programma’s of het inloggen op u systeem kan PB-ICT controleren of de back-up op correcte wijze is verlopen, bij foutmelding zal er vanuit PB-ICT actie worden ondernomen.
  2. Virus – Adware – Spyware – Spam definitie controle
    Het controleren of de juiste definities zijn geïnstalleerd bij Small Business/Corperate versies.
  3. Software Updates
    Het controleren of de juiste updates op servers en werkstations zijn geïnstalleerd.
  4. Controle van de Logboeken
    Logboeken controleren en melding maken,  en eventueel direct actie ondernemen bij onvolkomenheden.
  5. Quick Server Check
    Controle uitvoeren op beschikbaar geheugen,harddisk ruimte en het CPU gebruik, zodat tijdig de eventuele bottlenecks kunnen worden gerapporteerd en er actie kan worden ondernomen

ICT urenkaart

Deze dienst is met name geschikt voor kleine of middelgrote organisaties die (incidenteel) over professionele ICT expertise willen beschikken. U koopt vóóraf een aantal “ICT uren” in, waarop u naar behoefte aanspraak  kunt maken.

Met de urenkaart kunt u gebruikmaken van de volgende diensten:

  • Advies, zowel functioneel als technisch
  • Kenniscenter en expertise
  • Probleemoplossing
  • Netwerkbeheer, on- site of proactief op afstand
  • Werkplekbeheer
  • Installatiewerkzaamheden , hard en software
  • Training op de werkplek
  • Ondersteuning tijdens calamiteiten

Bij de start maken wij een inventarisatie van het huidige netwerk en geïnstalleerde software, dit brengen wij onder in een overzichtelijk dossier. Op basis van dit dossier, uw behoeften  en doelstellingen koopt u een ICT urenkaart. Het gebruik ervan vult u zelf in, zoals bv. proactief netwerkbeheer per maand met rapportage, of een van de andere bovengenoemde diensten. U profiteert in elk geval van lagere uurtarieven (afhankelijk van de afname).

In deze overeenkomst zit een calamiteitendekking, u bent er van verzekerd dat er bv. binnen 4 uur actie wordt ondernomen. Na melding van het probleem zullen wij alle noodzakelijke stappen ondernemen, van telefonische ondersteuning tot plannen van actie op locatie. Wij streven ernaar indien nodig, om bv. binnen  4 uur op locatie aanwezig te zijn. Door echter het netwerk proactief te beheren verkleint u de kans op problemen aanzienlijk.